Co jeść w podróży

Co jeść w podróży

Co jeść w podróży?

Wakacje właśnie się rozpoczęły. Wiele osób wyruszy na wyjazdy wakacyjne zarówno po Polce jak i za granicę. Podróżować można różnymi środkami transportu. Pociągiem, autobusem, autokarem, samochodem, samolotem, promem. Podróże mogą  być kilkugodzinne ale też i całodniowe. Tylko co wtedy jeść podczas długiej podróży aby było smacznie i zdrowo?

W związku z rozpoczęciem okresu wakacyjnego postanowiłam zrobić wpis o jedzeniu w podróży. W sumie ktoś powie – ale co to za problem – można zatrzymać się na stacji benzynowej i zjeść hot-doga. Pewnie,  że tak ale co jeśli podróżujemy wiele godzin autokarem i nie zatrzymujemy się na stacji benzynowej? Albo po prostu wolimy swoje jedzenie bo nie lubimy hot-dogów ze stacji benzynowej? 

W podróży najważniejsze jest aby nie zmieniać diametralnie swoich przyzwyczajeń żywieniowych. Bo może źle się to dla nas skończyć. Pamiętać należy przede wszystkim o piciu wody. Zwłaszcza jeśli podróżujemy latem, kiedy jest gorąco i nasz organizm łatwo się przegrzewa. Zawsze trzeba mieć zapas wody butelkowanej. 

Niezależnie od planowanego czasu trwania podróży zawsze warto mieć zapas jedzenia oraz przede wszystkim picia. Pamiętajmy o tym, że na drodze mogą nas spotkać różne niespodzianki, które czas naszej podróży mogą bardzo wydłużyć.

Coś do picia

  • woda mineralna
  • koktajl owocowy, warzywny
  • soki warzywne
  • jogurt do picia
  • kawa/herbata

kanapki/tortille

  • mozzarella, pomidor, bazylia
  • grillowany kurczak, oscypek, gruszka, rukola
  • masło orzechowe, banan
  • łosoś wędzony, papryka, sałata
  • pasty warzywne (np. z bobu, papryki, brokuła)

słodkości

  • muffiny
  • ciasteczka owsiane
  • domowe batony
  • kruche rogaliki z konfiturą
  • cruble z truskawkami w słoiczku

Przekąski

  • owoce świeże (jabłko, banan, mandarynki)
  • owoce suszone, liofilizowane
  • orzechy
  • batony (np. dobra kaloria)
  • warzywa (marchewka, seler naciowy, pomidory koktajlowe)

sałatki

  • feta, pomidory koktajlowe, papryka, ogórek, oliwki, mix sałat, sos
  • awokado, ser pleśniowy, orzechy, ogórek, mix sałat, sos
  • ser feta, arbuz, ziarna słonecznika, rukola, oliwa z oliwek
  • pierś kurczaka. jajko, grzanki, mix sałat, sos
  • łosoś wędzony, oliwki, ogórek, jajko, pomidorki koktajlowe

inne

  • placuszki warzywne (np. z cukini)
  • wafle kukurydziane
  • frittata
  • naleśniki
  • chipsy warzywne

Mam nadzieję, że znajdziecie coś dla siebie. Lista jest tylko moją propozycją i można do niej dopisać jeszcze dużo więcej pomysłów. Planuję ją systematycznie uzupełniać i zrobić kilka wpisów z przepisami na niektóre propozycje.

Na koniec mam dla Was jeszcze kilka pomysłów na koktajle i sosy do sałatek.

5 pomysłów na koktajle

koktajl

koktajl ze szpinakiem

szpinak, banan, jabłko, mandarynka, sok z cytryny

koktajl gruszkowy

gruszka, mleko, cynamon, miód

koktajl truskawkowo-bananowy

truskawki, banan, woda

koktajl czekoladowy

płatki owsiane, mleko, kakao, suszone daktyle

koktajl z awokado

awokado, jogurt naturalny, mleko, cytryna, pietruszka

5 pomysłów na sosy do sałatek

sos sałatkowy

podstawowy sos na bazie oliwy z oliwek

oliwa z oliwek, sok z cytryny, sól, pieprz

sos czosnkowy

czosnek, jogurt naturalny, sok z cytryny, sól, pieprz

sos jogurtowo-musztardowy

jogurt naturalny, musztarda, miód

sos miodowy

miód, sok z cytryny, oliwa z oliwek, sól, pieprz

Sos teriyaki

sos sojowy, woda, zmielony imbir, czosnek, miód

Spodobał Ci się mój artykuł? Uważasz, że inni powinni go przeczytać? Będzie mi miło, jeśli go udostępnisz lub zostawisz komentarz.



22 thoughts on “Co jeść w podróży”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *